Yürüyüşümün üç haftasında, Shikoku Hac Gezisi boyunca 88 tapınağın 60’ıncı olan Yokomine-ji’ye giden dik bir patikayı tırmanırken, acımasız bir sisle sarmalandım. Etrafımdaki renkli orman -çoğunlukla kırmızı sedirler ve eğrelti otları- bir anda soldu ve beni donuk gri bir dünyada bıraktı. Çevredeki ağaçların sadece belli belirsiz ana hatlarını seçebildiğim için ürkütücü bir peri masalına girdiğime ikna olmuştum.
Uzakta küçük çanlardan oluşan hafif bir koro duydum. Sonra birdenbire rastgele müzisyenlerden oluşan bir grup görüş alanıma girdi: Büyük bir Japon hacı grubu bana doğru geliyordu ve hepsi geçmeme izin vermek için düzgün bir sıra halinde durmuştu.
Bir saat içinde sis kalkmaya başladı. İki dakika içinde tamamen yok oldu, yerini aynı derecede acımasız öğle güneşi aldı. Gün ışığının yeni keşfedilen netliğinde merak etmeye başladım: Kibar hacılar grubu sadece kafamın içinde mi yaşıyordu?
Japonya’nın dört ana adasının en küçüğü olan Şikoku Hac Gezisi, 88 Budist tapınağını birbirine bağlayan 750 millik bir rotadır. yüzyılda Çin’e yaptığı gezi Japonya’nın en önemli Budist okullarından birini kurdu.
835’te Kukai’nin ölümünden sonra, gezginler Shikoku’da onun hayatı ve işiyle ilişkili yerlere hac ziyaretleri yapmaya başladılar: doğum yerleri ve mezar yerleri, meditasyon yaptığı mağaralar, çeşitli dini ayinlerin yapıldığı yerler. Daha sonra bu siteler birbirine bağlandı ve tapınaklar ve mabetler resmi olarak numaralandırıldı.
Günümüzün pek çok hac yolculuğunda olduğu gibi, Şikoku hacıları – bir zamanlar Japonya’nın en büyük Budizm okullarından biri olan Shingon Budizmi’nin münhasıran takipçileri – daha çeşitli amaçlara sahip gezginleri içerecek şekilde sayıca arttı. Keşişlerin, rahiplerin ve dindar Budistlerin, kendini keşfetme yolculuklarındaki gençlerin, emekliliğin tadını çıkaran yaşlı gezginlerin ve hatta benim gibi dil ve gelenekler hakkında çok az şey bilen ancak onlara çekilen yabancı ziyaretçilerin sürekli akışı da öyle. trek maceralarına, Shikoku’nun nefes kesen manzaralarına ve Japon mirasıyla ilgili harika derslerine giden yol.
Ve hac, bugün eskisinden daha kolay. Hacılar geleneksel olarak rotayı yürüyerek kat etseler de, rehberli otobüs turları artık pek çok ziyaretçiyi bölgelere taşıyor. (Sonuçta birçok insan için mesele, 750 millik bir yürüyüşün zorluklarına katlanmak yerine 88 tapınağın hepsini ziyaret etmekle ilgilidir.) Diğerleri özel arabalara binmeyi veya yürüyüş yapmayı ve yolun bir kısmını sürmeyi (veya olmayı) seçer. sürülen) geri kalanı için.
Dini olmayan gezginler için bile, tamamen damgalanmış bir nokyocho veya pul defteri, en değerli hacı hatırasıdır. Kitapların her tapınak için özel sayfaları vardır, burada bir katip birkaç pul ve birkaç güzel kaligrafik darbe uygulamak için geleneksel bir fırça kullanır.
Sıcak bir öğleden sonra orta yaşlı bir Alman çiftle tanıştım ve bana Şikoku hac yolculuğuna dördüncü kez çıktıklarını söylediler. Dünyanın başka yerlerinde başka yürüyüşler denemek yerine neden geri dönmeye karar verdiklerini sordum. Her hac yolculuğunda tamamen farklı bir şey keşfettiklerini söylediler. Ve yemek olağanüstü, diye eklediler.
Başka bir gün, adanın içbükey güney sahilini izleyen Kochi Eyaletindeki çeltik tarlalarında iki Japon adamın arkasında yürüyüş yaparak birkaç saat geçirdim. Yolda bir dinlenme kulübesinde durdum ve orada sigara içip sohbet eden iki adamla ve diğer iki adamla karşılaştım.
Kısıtlı Japoncam ve onların kısıtlı İngilizcesiyle bana hepsinin Şikoku’dan olduğunu söylediler. İkisi her yıl iki gün doğa yürüyüşü yaparken, diğer ikisi araba ile seyahat ediyor, çanta taşıyor ve ayinleri birlikte kutlamak için tapınaklardaki yürüyüşçülere katılıyor.
“Bekle, o halde hac ziyaretinin tamamını tamamlaman ne kadar sürer?” diye sordum.
Adamlardan biri kollarını havaya kaldırdı. “Kim bilir? Onlarca yıl!” dedi ve herkes güldü.
Adada nereye gidersem gideyim, bir huzur duygusu var gibiydi. Shikoku’da tanıştığım insanlar neredeyse istisnasız arkadaş canlısıydı. Memnun görünüyorlardı. Manevi bir insan olmamama rağmen, manzaranın durgunluğu ve enginliği – ve tanıştığım insanların sıcaklığı – kalıcı bir dinginlik havası yarattı.
Şikoku halkını ayıran bir gelenek, hacılara hediye verilmesi anlamına gelen osettai uygulamasıdır. Bu hediyeler yiyecek, içecek, takı, araba gezintisi, yemek, yatacak yer şeklinde gelir – hatta bazen küçük miktarlarda para. Bir kereden fazla sürücülerin arabalarının camlarından ikramlar dağıtmak için caddenin ortasında durduğunu gördüm.
Bir akşam, bir tapınakta bedava konaklama hakkı kazandıktan sonra (ki bu iki kez oldu), kulübemin kapısının çalındığını duydum. İngilizce bilmeyen bir tapınak asistanı olan genç bir kadın eğildi ve bana bir not uzattı: “Bayan Marta, tapınak banyosunu ücretsiz olarak kullanabilirsiniz,” yazıyordu Japonca.
Toplamda, 88 tapınağın hepsini ziyaret ederek geçirdiğim 28 gün boyunca şunları da aldım: 700 yen (yaklaşık 5 $), 11 şeker, yedi küçük kek, yedi araba gezisi, altı mandalina, beş pirinç topları, üç bisküvi, üç çikolata, üç fincan yeşil çay, iki kraker, iki mochi, iki gazoz kutusu, iki havlu, iki karton yuzu suyu, bir yokan (kırmızı fasulye jölesi), bir bisiklet (yarım günlüğüne bana ödünç verildi) , bir torba buğulanmış kestane, bir torba çeri domates, öğle yemeği ve bir kase ev yapımı udon.
Hacı tapınakları adanın her yerine yayılmıştır – bazıları kıyıya yakın ve diğerleri dağların daha iç kısımlarında. Bazıları birlikte gruplandırılmış, diğerleri 50 mil uzakta.
Bir hacı olarak, genellikle erken kalkardım – ilkbaharda sabah 5:30 – ve bütün bir günü yürüyerek geçirirdim. Rotanın yaklaşık yüzde 80’i asfalt üzerinde, çoğunlukla açık araziler ve küçük kasabalar ve geçmişteki güzel sahil şeritlerinden geçiyor. Dağ zirvelerine inip çıkarak birkaç gün geçirdim.
Japonya’nın kırsal nüfusundaki düşüş Şikoku’da dramatik. Gençler, daha iyi bir yaşam kalitesi sunan şehirlere veya diğer adalara kaçtı. Deneyimim bunu doğruladı: tanıştığım gençlerin neredeyse tamamı adanın dört vilayetinin başkentlerindeydi.
Kahvaltı ve akşam yemeği için birçok hacı, çoğu minshuku, aile tarafından işletilen oda ve kahvaltı ve geleneksel Japon hanları olan ryokan’da bulunan ev yapımı yemeklere başvurur. Bu öğünler genellikle pirinç, miso çorbası, balık ve turşudan oluşur. Öğle yemeği için marketler, konuma bağlı olarak hızlı bir şeyler atıştırabilir.
Lezzetli yemeklere, nefes kesen manzaralara ve etkileyici kültürel tarihe rağmen bende en büyük etkiyi yaratan tanıştığım insanlar oldu.
Bir akşam bir hostelde, 71 yaşında, İngilizce bilmeyen bir hacı olan Midori-san ile tanıştım. Bana büyük bir sento’da, halka açık bir hamamda nasıl davranmam gerektiğini gösterdi.
Bir keresinde bir dağ tapınağının pul ofisindeki iki memura tapınağın ücretsiz konaklama sunup sunmadığını sorduğumda, vermediğini söylediler. Ama telefonumdaki bir tercüman aracılığıyla beni yakınlardaki bir vadide kamp kurabileceğim bir yere götürmeyi teklif ettiler.
Birkaç gün sonra, manzarayı farklı bir açıdan görmeyi umarak, hacı arkadaşım Patricia ile küçük bir feribota bindim ve Uranouchi Körfezi boyunca yaklaşık bir saat zikzak çizdim. Patricia ve ben gemideki tek gezginlerdik.
Çok yağmurlu bir günde, su geçirmez ama bunaltıcı bir panço altında birkaç saat yürüdükten sonra, birkaç saat uzaklıktaki en yakın tapınağa otostopla gitmeye karar verdim. Kalabalık bir yolda birkaç dakika baş parmağımı uzattıktan sonra, hırpalanmış bir minibüsteki bir adam kenara çekti. Shikoku’da her zaman olduğu gibi İngilizce konuşmuyordu ve ben de Japonca’da ilgili birkaç kelime biliyordum. Yine de, eski minibüs dikkatli bir şekilde dolambaçlı bir yolda ilerlerken birkaç cümleyi değiş tokuş etmeyi başardık.
Durumdan çok eğlendiğini hissettim – ve karısını eski bir telefondan arayıp gülerek şiddetli bir sağanak altında perişan olan bir yabancıyı aradığını söylediğinde haklıydım.
Ayrılmadan önce adımı tekrarlamamı istedi ve bir makbuzun arkasına yaygın olarak yabancı kelimeler için kullanılan bir Japon alfabesi olan katakana ile yazdı. “Ma-ru-ta,” dedi yüksek sesle, karakterleri inceleyerek. Ve sonra göründüğü kadar çabuk gitti. İyiliğine ve ayık olduğuma şükrederek kamyonunun bir virajı dönüp tapınağa doğru dönmesini izledim.
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.
Uzakta küçük çanlardan oluşan hafif bir koro duydum. Sonra birdenbire rastgele müzisyenlerden oluşan bir grup görüş alanıma girdi: Büyük bir Japon hacı grubu bana doğru geliyordu ve hepsi geçmeme izin vermek için düzgün bir sıra halinde durmuştu.
Bir saat içinde sis kalkmaya başladı. İki dakika içinde tamamen yok oldu, yerini aynı derecede acımasız öğle güneşi aldı. Gün ışığının yeni keşfedilen netliğinde merak etmeye başladım: Kibar hacılar grubu sadece kafamın içinde mi yaşıyordu?
Japonya’nın dört ana adasının en küçüğü olan Şikoku Hac Gezisi, 88 Budist tapınağını birbirine bağlayan 750 millik bir rotadır. yüzyılda Çin’e yaptığı gezi Japonya’nın en önemli Budist okullarından birini kurdu.
835’te Kukai’nin ölümünden sonra, gezginler Shikoku’da onun hayatı ve işiyle ilişkili yerlere hac ziyaretleri yapmaya başladılar: doğum yerleri ve mezar yerleri, meditasyon yaptığı mağaralar, çeşitli dini ayinlerin yapıldığı yerler. Daha sonra bu siteler birbirine bağlandı ve tapınaklar ve mabetler resmi olarak numaralandırıldı.
Günümüzün pek çok hac yolculuğunda olduğu gibi, Şikoku hacıları – bir zamanlar Japonya’nın en büyük Budizm okullarından biri olan Shingon Budizmi’nin münhasıran takipçileri – daha çeşitli amaçlara sahip gezginleri içerecek şekilde sayıca arttı. Keşişlerin, rahiplerin ve dindar Budistlerin, kendini keşfetme yolculuklarındaki gençlerin, emekliliğin tadını çıkaran yaşlı gezginlerin ve hatta benim gibi dil ve gelenekler hakkında çok az şey bilen ancak onlara çekilen yabancı ziyaretçilerin sürekli akışı da öyle. trek maceralarına, Shikoku’nun nefes kesen manzaralarına ve Japon mirasıyla ilgili harika derslerine giden yol.
Ve hac, bugün eskisinden daha kolay. Hacılar geleneksel olarak rotayı yürüyerek kat etseler de, rehberli otobüs turları artık pek çok ziyaretçiyi bölgelere taşıyor. (Sonuçta birçok insan için mesele, 750 millik bir yürüyüşün zorluklarına katlanmak yerine 88 tapınağın hepsini ziyaret etmekle ilgilidir.) Diğerleri özel arabalara binmeyi veya yürüyüş yapmayı ve yolun bir kısmını sürmeyi (veya olmayı) seçer. sürülen) geri kalanı için.
Dini olmayan gezginler için bile, tamamen damgalanmış bir nokyocho veya pul defteri, en değerli hacı hatırasıdır. Kitapların her tapınak için özel sayfaları vardır, burada bir katip birkaç pul ve birkaç güzel kaligrafik darbe uygulamak için geleneksel bir fırça kullanır.
Sıcak bir öğleden sonra orta yaşlı bir Alman çiftle tanıştım ve bana Şikoku hac yolculuğuna dördüncü kez çıktıklarını söylediler. Dünyanın başka yerlerinde başka yürüyüşler denemek yerine neden geri dönmeye karar verdiklerini sordum. Her hac yolculuğunda tamamen farklı bir şey keşfettiklerini söylediler. Ve yemek olağanüstü, diye eklediler.
Başka bir gün, adanın içbükey güney sahilini izleyen Kochi Eyaletindeki çeltik tarlalarında iki Japon adamın arkasında yürüyüş yaparak birkaç saat geçirdim. Yolda bir dinlenme kulübesinde durdum ve orada sigara içip sohbet eden iki adamla ve diğer iki adamla karşılaştım.
Kısıtlı Japoncam ve onların kısıtlı İngilizcesiyle bana hepsinin Şikoku’dan olduğunu söylediler. İkisi her yıl iki gün doğa yürüyüşü yaparken, diğer ikisi araba ile seyahat ediyor, çanta taşıyor ve ayinleri birlikte kutlamak için tapınaklardaki yürüyüşçülere katılıyor.
“Bekle, o halde hac ziyaretinin tamamını tamamlaman ne kadar sürer?” diye sordum.
Adamlardan biri kollarını havaya kaldırdı. “Kim bilir? Onlarca yıl!” dedi ve herkes güldü.
Adada nereye gidersem gideyim, bir huzur duygusu var gibiydi. Shikoku’da tanıştığım insanlar neredeyse istisnasız arkadaş canlısıydı. Memnun görünüyorlardı. Manevi bir insan olmamama rağmen, manzaranın durgunluğu ve enginliği – ve tanıştığım insanların sıcaklığı – kalıcı bir dinginlik havası yarattı.
Şikoku halkını ayıran bir gelenek, hacılara hediye verilmesi anlamına gelen osettai uygulamasıdır. Bu hediyeler yiyecek, içecek, takı, araba gezintisi, yemek, yatacak yer şeklinde gelir – hatta bazen küçük miktarlarda para. Bir kereden fazla sürücülerin arabalarının camlarından ikramlar dağıtmak için caddenin ortasında durduğunu gördüm.
Bir akşam, bir tapınakta bedava konaklama hakkı kazandıktan sonra (ki bu iki kez oldu), kulübemin kapısının çalındığını duydum. İngilizce bilmeyen bir tapınak asistanı olan genç bir kadın eğildi ve bana bir not uzattı: “Bayan Marta, tapınak banyosunu ücretsiz olarak kullanabilirsiniz,” yazıyordu Japonca.
Toplamda, 88 tapınağın hepsini ziyaret ederek geçirdiğim 28 gün boyunca şunları da aldım: 700 yen (yaklaşık 5 $), 11 şeker, yedi küçük kek, yedi araba gezisi, altı mandalina, beş pirinç topları, üç bisküvi, üç çikolata, üç fincan yeşil çay, iki kraker, iki mochi, iki gazoz kutusu, iki havlu, iki karton yuzu suyu, bir yokan (kırmızı fasulye jölesi), bir bisiklet (yarım günlüğüne bana ödünç verildi) , bir torba buğulanmış kestane, bir torba çeri domates, öğle yemeği ve bir kase ev yapımı udon.
Hacı tapınakları adanın her yerine yayılmıştır – bazıları kıyıya yakın ve diğerleri dağların daha iç kısımlarında. Bazıları birlikte gruplandırılmış, diğerleri 50 mil uzakta.
Bir hacı olarak, genellikle erken kalkardım – ilkbaharda sabah 5:30 – ve bütün bir günü yürüyerek geçirirdim. Rotanın yaklaşık yüzde 80’i asfalt üzerinde, çoğunlukla açık araziler ve küçük kasabalar ve geçmişteki güzel sahil şeritlerinden geçiyor. Dağ zirvelerine inip çıkarak birkaç gün geçirdim.
Japonya’nın kırsal nüfusundaki düşüş Şikoku’da dramatik. Gençler, daha iyi bir yaşam kalitesi sunan şehirlere veya diğer adalara kaçtı. Deneyimim bunu doğruladı: tanıştığım gençlerin neredeyse tamamı adanın dört vilayetinin başkentlerindeydi.
Kahvaltı ve akşam yemeği için birçok hacı, çoğu minshuku, aile tarafından işletilen oda ve kahvaltı ve geleneksel Japon hanları olan ryokan’da bulunan ev yapımı yemeklere başvurur. Bu öğünler genellikle pirinç, miso çorbası, balık ve turşudan oluşur. Öğle yemeği için marketler, konuma bağlı olarak hızlı bir şeyler atıştırabilir.
Lezzetli yemeklere, nefes kesen manzaralara ve etkileyici kültürel tarihe rağmen bende en büyük etkiyi yaratan tanıştığım insanlar oldu.
Bir akşam bir hostelde, 71 yaşında, İngilizce bilmeyen bir hacı olan Midori-san ile tanıştım. Bana büyük bir sento’da, halka açık bir hamamda nasıl davranmam gerektiğini gösterdi.
Bir keresinde bir dağ tapınağının pul ofisindeki iki memura tapınağın ücretsiz konaklama sunup sunmadığını sorduğumda, vermediğini söylediler. Ama telefonumdaki bir tercüman aracılığıyla beni yakınlardaki bir vadide kamp kurabileceğim bir yere götürmeyi teklif ettiler.
Birkaç gün sonra, manzarayı farklı bir açıdan görmeyi umarak, hacı arkadaşım Patricia ile küçük bir feribota bindim ve Uranouchi Körfezi boyunca yaklaşık bir saat zikzak çizdim. Patricia ve ben gemideki tek gezginlerdik.
Çok yağmurlu bir günde, su geçirmez ama bunaltıcı bir panço altında birkaç saat yürüdükten sonra, birkaç saat uzaklıktaki en yakın tapınağa otostopla gitmeye karar verdim. Kalabalık bir yolda birkaç dakika baş parmağımı uzattıktan sonra, hırpalanmış bir minibüsteki bir adam kenara çekti. Shikoku’da her zaman olduğu gibi İngilizce konuşmuyordu ve ben de Japonca’da ilgili birkaç kelime biliyordum. Yine de, eski minibüs dikkatli bir şekilde dolambaçlı bir yolda ilerlerken birkaç cümleyi değiş tokuş etmeyi başardık.
Durumdan çok eğlendiğini hissettim – ve karısını eski bir telefondan arayıp gülerek şiddetli bir sağanak altında perişan olan bir yabancıyı aradığını söylediğinde haklıydım.
Ayrılmadan önce adımı tekrarlamamı istedi ve bir makbuzun arkasına yaygın olarak yabancı kelimeler için kullanılan bir Japon alfabesi olan katakana ile yazdı. “Ma-ru-ta,” dedi yüksek sesle, karakterleri inceleyerek. Ve sonra göründüğü kadar çabuk gitti. İyiliğine ve ayık olduğuma şükrederek kamyonunun bir virajı dönüp tapınağa doğru dönmesini izledim.
Haberler Seyahatini Takip Edin -de instagram Ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın 2023’te 52 destinasyon.