Times Insider, kim olduğumuzu ve ne yaptığımızı açıklıyor ve gazeteciliğimizin nasıl çalıştığına dair perde arkası bir bakış sunuyor.
Kuzey Atlantik’te tropikal bir siklona kasırga denir. Batı Pasifik’te bir tayfun.
Bunu Mayıs ayında ABD’nin Guam Bölgesi’ne seyahat etmeye hazırlanırken öğrendim. Tayfun Mawar, adayı harap etmiş, ağaçların kabuklarını soymuş, ana elektrik santralini sular altında bırakmış ve birçoğunu yaklaşık bir ay boyunca elektriksiz bırakmıştı.
Sarah A. Topol’un yazdığı Haberler Magazine makalesi için Guam’daki hayatı fotoğraflamak için oradaydım. Makale, Çin ile gerilim tırmanırken ABD ordusunun Guam ve diğer Pasifik bölgelerinde kuvvetlerini nasıl inşa ettiğini inceliyor. Guam’ın Pasifik Okyanusu’ndaki stratejik konumu – Filipinler’e Hawaii’den daha yakın – yüzyıllardır süren sömürüye, sömürgeleştirmeye ve militarizasyona yol açtı ki bunu ancak ziyaretim sırasında gerçekten anlamaya başladım.
Guam’daki askeri yığınağı ve operasyonların oradaki insanların yaşamlarını nasıl etkilediğini yakalamak istedim.
İlk haftayı dolaşarak geçirdim. Bazı günler ada, bej apartman daireleri ve Taco Bells ile San Diego’nun bir banliyösü gibi geldi. Diğer günlerde, kıyı şeridini kaplayan turkuaz lagünler ve devasa gökkuşakları oluşturan şiddetli yağmurlarla nefes kesici bir güzellikteydi.
Ayrıca gaziler ve aktivistlerle de zaman geçirdim. Guam’ın yerli halkının CHamoru dilinin ve kültürünün yabancı işgalciler tarafından nasıl yok edildiğini öğrendim. İstilacılara karşı küçük muharebeler yapmanın ve bu muharebelerde güveni korumanın ne demek olduğunu gördüm.
Geldikten on gün sonra, halkla ilişkiler yetkilileri eşliğinde ABD askeri üslerini gezebildim. Guam Deniz Üssü’nde bir nükleer denizaltına bindim. Onlar bir bilgi sistemi arızasını simüle ederken Sahil Güvenlik ile birlikte suya girdim. ABD Donanması’nın seçkin Mühimmat İmha Timi üyelerini helikopterlerden atlarken fotoğrafladım.
Küçük uçaklara bindim ve yakınlardaki Kuzey Mariana Adaları’ndan ikisini, Guam’dan daha küçük ama benzer siyasi geçmişleri olan Saipan ve Tinian’ı ziyaret ettim. Bu üç küçük ada, İspanyol donanma imparatorluğu günlerinden beri küresel ilişkilerde merkezi bir rol oynadı. Dünya Savaşı sırasında Hiroşima ve Nagasaki’ye atom bombası atan Amerikan uçakları Tinian’dan havalandı. Ve Amerika şu anda bu adalarda olası çatışmalara hazırlık için asker topluyor ve geniş bir altyapı inşa ediyor.
Guam’da üç hafta kaldım – tayfun yüzünden planladığımdan daha uzun. Ben ayrıldığımda, hırpalanmış ağaçlar çoktan yaprak vermeye başlamıştı. Aşağıda arka plan bilgileriyle birlikte çektiğim bazı resimler var.
Genellikle turistlerin uğrak yeri olan Tumon Körfezi’nde kaldım. Birçok otel o kadar hasar gördü ki haftalarca kapalı kaldı. Tayfunun ardından, yardım görevlileri ve adanın dört bir yanından ciddi şekilde klimaya ihtiyaç duyan aileler, kalan otelleri hızla doldurdu. Kalmak istediğim otel kapalıydı; Odası olan bir yer bulmak için otel üstüne otel aradım. Sonunda bir tane buldum ve kötü telefon hizmetine ve elektrik kesintisine rağmen orada kalabildiğim için minnettarım.
Yeni doğmuş bir bebek ve diğer üç çocuğun babası Michael Lujan Bevacqua’nın elektriği yoktu – ama yine de bana güney Guam’ı gezdirmek için zaman ayırdı. Yanında, adı “ay ışığında balık” anlamına gelen üçüncü çocuğu Lulai’yi getirdi. Bay Bevacqua bir tarih profesörü, müze küratörü ve CHamoru aktivisti ve dil öğretmenidir. Koronavirüs pandemisinin en kötü günlerinde verdiği çevrimiçi kurslar, yüzlerce katılımcının atalarının dilini öğrenmesine yardımcı oldu. Bana CHamoru’nun kız ve oğul ya da anne ve baba için başka bir kelime kullanmadığını açıkladı. Varsayılan, ebeveyn ve çocuk için cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir sözcüktür.
Üç ticari gemi, Saipan sahilinde kalıcı olarak konuşlanmış durumda. Bunlar, her adada konuşlanmış askeri personeli desteklemeye hazır, kapsamlı malzeme ve kaynaklara sahip, önceden konumlandırılmış gemilerdir. Bu devasa teknelerin ölçeğini yakalamak zor. Fotoğraf çekmek için yaklaşmak istedim ama çok yaklaşan herhangi bir tekneye uyarı ateşi açtıkları söylendi. 500 Sails (geleneksel CHamoru denizcilik kültürünü destekleyen bir grup) ile bir kanoya bindim ve ‘çok yakın’ın gerçekte ne anlama geldiğinden emin değildim. Birkaç kare çekip olaysız bir şekilde kıyıya dönmeyi başardık.
Mühimmat İmha Ekibi, Guam Deniz Üssü’nde yerleşiktir ve bir helikopter indirmenin zor olabileceği görevler de dahil olmak üzere karmaşık görevler için eğitim alır. İnişten kaçınmanın geçici çözümü, birlikleri “Kuş” adlı bir helikopterden atmak ve onları bir grup olarak çıkarmaktır. Ekip tatbikat için hazırlanırken, askerler kuştan aşağıya bakan birinin durumu hakkında fikir edinebilmesi için yandan başparmak yukarı işareti yapma alıştırması yaptı.
Helikopterden suya atlayan askerler, paraşütlerini kullanarak güvenlik botlarına doğru yüzmek zorunda kaldı. Her teknede yardımcı olacak bir güvenlik yüzücüsü vardı. Askerlerden biri dolaşan bir paraşütle boğuşurken, kurtarmaya bir yüzücü atladı. Helikopterlerden gelen dalgalara ve rüzgara göğüs gererek ikinci bir güvenlik teknesinden ateş ediyordum.
Nükleer bir denizaltı olan USS Springfield’dayken, kaptan periskoptan bakmama izin verdi. Bu periskop aynalar ve prizmalar kullandı; daha yenileri dijital optik kullanır. Dünya onun içinde parladı ve parıldadı. Önce periskoptan manzarayı fotoğraflayamayacağım söylendi. Ziyaretimden sonra tekrar fotoğraf çekme imkanı olup olmadığını sordum. Bir halkla ilişkiler görevlisinin yardımıyla geri dönüp birkaç tanesini yanıma almama izin verildi.
USS Springfield 100 fit uzunluğunda, 12 Tomahawk seyir füzesi taşıyor ve 100 kişilik bir mürettebatla aylarca su altında kalabilir. Yukarıdaki resim, sterilize edilebilen ve gerekirse tıbbi bir kliniğe dönüştürülebilen ana yemek alanını göstermektedir. Denizaltının her santimi kullanılıyor ve mürettebat üyeleri, dönüşümlü bir programa göre “sıcak yataklarda” uyuyor. Bir yatak, bir tomahawk’ın tam karşısına yerleşir.
Guam’da ve Kuzey Mariana Adaları’nda olmak bazen beni kırbaçladı: Bir an atış poligonlarına ve cephaneye baktım; Bir sonraki an büyülü doğaya daldım. Tinian’da, gözenekli kireçtaşı uçurum, çentikli, zümrüt renkli gelgit havuzları ve deniz suyunun 20 fit veya daha fazla havaya fışkırmasına izin veren çok özel bir hava deliği oluşturdu. Öğleden sonra, biraz şansla, güneş tam tamına gerçek bir gökkuşağı fabrikası yaratacak bir açıyla parlayacak; Dalga ardına dalga, yalnızca bir saniyede rengi terk eder.
Bu proje için raporlama, Uluslararası Kadın Medya Vakfı’nın Kadın Gazeteciler için Howard G. Buffett Fonu tarafından desteklenmiştir.
Kuzey Atlantik’te tropikal bir siklona kasırga denir. Batı Pasifik’te bir tayfun.
Bunu Mayıs ayında ABD’nin Guam Bölgesi’ne seyahat etmeye hazırlanırken öğrendim. Tayfun Mawar, adayı harap etmiş, ağaçların kabuklarını soymuş, ana elektrik santralini sular altında bırakmış ve birçoğunu yaklaşık bir ay boyunca elektriksiz bırakmıştı.
Sarah A. Topol’un yazdığı Haberler Magazine makalesi için Guam’daki hayatı fotoğraflamak için oradaydım. Makale, Çin ile gerilim tırmanırken ABD ordusunun Guam ve diğer Pasifik bölgelerinde kuvvetlerini nasıl inşa ettiğini inceliyor. Guam’ın Pasifik Okyanusu’ndaki stratejik konumu – Filipinler’e Hawaii’den daha yakın – yüzyıllardır süren sömürüye, sömürgeleştirmeye ve militarizasyona yol açtı ki bunu ancak ziyaretim sırasında gerçekten anlamaya başladım.
Guam’daki askeri yığınağı ve operasyonların oradaki insanların yaşamlarını nasıl etkilediğini yakalamak istedim.
İlk haftayı dolaşarak geçirdim. Bazı günler ada, bej apartman daireleri ve Taco Bells ile San Diego’nun bir banliyösü gibi geldi. Diğer günlerde, kıyı şeridini kaplayan turkuaz lagünler ve devasa gökkuşakları oluşturan şiddetli yağmurlarla nefes kesici bir güzellikteydi.
Ayrıca gaziler ve aktivistlerle de zaman geçirdim. Guam’ın yerli halkının CHamoru dilinin ve kültürünün yabancı işgalciler tarafından nasıl yok edildiğini öğrendim. İstilacılara karşı küçük muharebeler yapmanın ve bu muharebelerde güveni korumanın ne demek olduğunu gördüm.
Geldikten on gün sonra, halkla ilişkiler yetkilileri eşliğinde ABD askeri üslerini gezebildim. Guam Deniz Üssü’nde bir nükleer denizaltına bindim. Onlar bir bilgi sistemi arızasını simüle ederken Sahil Güvenlik ile birlikte suya girdim. ABD Donanması’nın seçkin Mühimmat İmha Timi üyelerini helikopterlerden atlarken fotoğrafladım.
Küçük uçaklara bindim ve yakınlardaki Kuzey Mariana Adaları’ndan ikisini, Guam’dan daha küçük ama benzer siyasi geçmişleri olan Saipan ve Tinian’ı ziyaret ettim. Bu üç küçük ada, İspanyol donanma imparatorluğu günlerinden beri küresel ilişkilerde merkezi bir rol oynadı. Dünya Savaşı sırasında Hiroşima ve Nagasaki’ye atom bombası atan Amerikan uçakları Tinian’dan havalandı. Ve Amerika şu anda bu adalarda olası çatışmalara hazırlık için asker topluyor ve geniş bir altyapı inşa ediyor.
Guam’da üç hafta kaldım – tayfun yüzünden planladığımdan daha uzun. Ben ayrıldığımda, hırpalanmış ağaçlar çoktan yaprak vermeye başlamıştı. Aşağıda arka plan bilgileriyle birlikte çektiğim bazı resimler var.
Genellikle turistlerin uğrak yeri olan Tumon Körfezi’nde kaldım. Birçok otel o kadar hasar gördü ki haftalarca kapalı kaldı. Tayfunun ardından, yardım görevlileri ve adanın dört bir yanından ciddi şekilde klimaya ihtiyaç duyan aileler, kalan otelleri hızla doldurdu. Kalmak istediğim otel kapalıydı; Odası olan bir yer bulmak için otel üstüne otel aradım. Sonunda bir tane buldum ve kötü telefon hizmetine ve elektrik kesintisine rağmen orada kalabildiğim için minnettarım.
Yeni doğmuş bir bebek ve diğer üç çocuğun babası Michael Lujan Bevacqua’nın elektriği yoktu – ama yine de bana güney Guam’ı gezdirmek için zaman ayırdı. Yanında, adı “ay ışığında balık” anlamına gelen üçüncü çocuğu Lulai’yi getirdi. Bay Bevacqua bir tarih profesörü, müze küratörü ve CHamoru aktivisti ve dil öğretmenidir. Koronavirüs pandemisinin en kötü günlerinde verdiği çevrimiçi kurslar, yüzlerce katılımcının atalarının dilini öğrenmesine yardımcı oldu. Bana CHamoru’nun kız ve oğul ya da anne ve baba için başka bir kelime kullanmadığını açıkladı. Varsayılan, ebeveyn ve çocuk için cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir sözcüktür.
Üç ticari gemi, Saipan sahilinde kalıcı olarak konuşlanmış durumda. Bunlar, her adada konuşlanmış askeri personeli desteklemeye hazır, kapsamlı malzeme ve kaynaklara sahip, önceden konumlandırılmış gemilerdir. Bu devasa teknelerin ölçeğini yakalamak zor. Fotoğraf çekmek için yaklaşmak istedim ama çok yaklaşan herhangi bir tekneye uyarı ateşi açtıkları söylendi. 500 Sails (geleneksel CHamoru denizcilik kültürünü destekleyen bir grup) ile bir kanoya bindim ve ‘çok yakın’ın gerçekte ne anlama geldiğinden emin değildim. Birkaç kare çekip olaysız bir şekilde kıyıya dönmeyi başardık.
Mühimmat İmha Ekibi, Guam Deniz Üssü’nde yerleşiktir ve bir helikopter indirmenin zor olabileceği görevler de dahil olmak üzere karmaşık görevler için eğitim alır. İnişten kaçınmanın geçici çözümü, birlikleri “Kuş” adlı bir helikopterden atmak ve onları bir grup olarak çıkarmaktır. Ekip tatbikat için hazırlanırken, askerler kuştan aşağıya bakan birinin durumu hakkında fikir edinebilmesi için yandan başparmak yukarı işareti yapma alıştırması yaptı.
Helikopterden suya atlayan askerler, paraşütlerini kullanarak güvenlik botlarına doğru yüzmek zorunda kaldı. Her teknede yardımcı olacak bir güvenlik yüzücüsü vardı. Askerlerden biri dolaşan bir paraşütle boğuşurken, kurtarmaya bir yüzücü atladı. Helikopterlerden gelen dalgalara ve rüzgara göğüs gererek ikinci bir güvenlik teknesinden ateş ediyordum.
Nükleer bir denizaltı olan USS Springfield’dayken, kaptan periskoptan bakmama izin verdi. Bu periskop aynalar ve prizmalar kullandı; daha yenileri dijital optik kullanır. Dünya onun içinde parladı ve parıldadı. Önce periskoptan manzarayı fotoğraflayamayacağım söylendi. Ziyaretimden sonra tekrar fotoğraf çekme imkanı olup olmadığını sordum. Bir halkla ilişkiler görevlisinin yardımıyla geri dönüp birkaç tanesini yanıma almama izin verildi.
USS Springfield 100 fit uzunluğunda, 12 Tomahawk seyir füzesi taşıyor ve 100 kişilik bir mürettebatla aylarca su altında kalabilir. Yukarıdaki resim, sterilize edilebilen ve gerekirse tıbbi bir kliniğe dönüştürülebilen ana yemek alanını göstermektedir. Denizaltının her santimi kullanılıyor ve mürettebat üyeleri, dönüşümlü bir programa göre “sıcak yataklarda” uyuyor. Bir yatak, bir tomahawk’ın tam karşısına yerleşir.
Guam’da ve Kuzey Mariana Adaları’nda olmak bazen beni kırbaçladı: Bir an atış poligonlarına ve cephaneye baktım; Bir sonraki an büyülü doğaya daldım. Tinian’da, gözenekli kireçtaşı uçurum, çentikli, zümrüt renkli gelgit havuzları ve deniz suyunun 20 fit veya daha fazla havaya fışkırmasına izin veren çok özel bir hava deliği oluşturdu. Öğleden sonra, biraz şansla, güneş tam tamına gerçek bir gökkuşağı fabrikası yaratacak bir açıyla parlayacak; Dalga ardına dalga, yalnızca bir saniyede rengi terk eder.
Bu proje için raporlama, Uluslararası Kadın Medya Vakfı’nın Kadın Gazeteciler için Howard G. Buffett Fonu tarafından desteklenmiştir.