Geçtiğimiz Eylül ayında, yaklaşık altı yıllık iktidardan sonra istifasını açıklayan Yeni Zelanda Başbakanı Jacinda Ardern, devlet başkanlarının nadiren yaptığı bir şey yaptı. Bir defilede modellik yaptı.
Uzun mavi bir elbise ve çıplak ayak üzerinde elektriklenmiş tohum kapsülleri gibi görünen parıldayan yüksek boyunlu bir pelerin giymiş ve Wellington’da düzenlenen yıllık uluslararası bir tasarım yarışması olan World of Wearable Art’ın açılış etkinliği için bir podyumda duruyordu. iki yıllık salgın ara. Marvel film evreninden uzaylı bir rahibe gibi görünüyordu ve sanki bu çok da önemli değilmiş gibi.
Tabii öyle değilse. Ve sadece önemli bir ekonomik sektörün yeniden açılmasına dikkat çektiği için değil (“Ne? Başbakan? Modelleme?”).
Bayan Ardern, uluslararası sahnede bir yönetici olarak pek çok şeyle tanınıyor olabilir, ancak gardırobuna nadiren bunlar arasında yer verildi. Örneğin, ülkesini Covid’den başarıyla geçirmesiyle biliniyordu; iki camiye ateş açan bir kitleyi ustalıkla idare ettiği için; “dost siyaseti” savunduğu için; 37 yaşında Yeni Zelanda’da şimdiye kadar seçilen en genç başbakanlardan biri olduğu için; ofiste bir bebeğin doğumu için; ve şimdi kendi isteğiyle istifa eden ender subaylardan biri olduğu için.
Ancak görev süresi boyunca, modanın siyasi bir araç olduğunu da her zaman anladı – gündemine hizmet etmek için o kadar kolay ve ustaca kullandı ki çoğu insan fark etmedi bile.
Deri ve kot pantolonuyla Finlandiya Başbakanı Sanna Marin ve çemberleri ve kırmızı rujuyla New York Milletvekili Alexandria Ocasio-Cortez de dahil olmak üzere onu siyasette yeni nesil kadınların ön saflarına yerleştirdi. daha önce gelen kadınların tekdüzeliğinden kaçınan. Buna Angela Merkel, Kamala Harris (şu anda bir takım koyu renk pantolon takımlarına sığınıyor), hatta papyonlu Margaret Thatcher gibi politikacılar da dahildir. Bunun yerine, imaj oluşturmayı bir yükten ziyade bir fırsat olarak gören kendi özel yönetim tarzlarını geliştirirler.
Görsel çağda, bunun herhangi bir resmi açıklama kadar iletişim stratejisinin bir parçası olduğunu ve “şahsen gelmenin” sadece kendinizi göstermekle ilgili olmadığını kabul eden biri.
Oldukça önemli bir değişim.
Ne de olsa, siyasetteki kadınlar onlarca yıldır giyimi cinsiyetin bayrağı olarak görerek, onları genellikle yüzeysel ve erkek meslektaşlarından daha az önemli olarak tasvir ederek savunmaya geçtiler. Çözüm, erkek üniformasını benimsemek ya da uyarlamaktı. “Asla kıyafetleri düşünmedikleri” sorulduğunda iddia etmek. Ve sonra her gün hemen hemen aynı şeyi giyin.
Ancak 2017’de göreve başladığından beri Bayan Ardern farklı bir yaklaşım benimsedi. Gardırobunu ona karşı silahlandırmak yerine kendi amaçları için silahlandıran biri. Modayı sadece yerel endüstriyi desteklemek ve pazarlamak için değil (bunu da yapmasına rağmen), aynı zamanda seçmenleriyle kişisel düzeyde bağlantı kurmak için bir sosyal yardım biçimi olarak kullandı.
Bayan Ardern’in pandeminin başlamasından bu yana İngiltere’ye yaptığı ilk seyahatte Boris Johnson’ı ziyaret ederken giydiği elbiseyle Londra’da yaşayan Yeni Zelanda doğumlu tasarımcı Emilia Wickstead, “Liderlik pozisyonlarındaki kadınların yaklaşılabilir olabileceğini kanıtladı” dedi. Ve bunu kısmen kıyafetleri aracılığıyla yaptı.
Bordo bir ceket ve Yeni Zelandalı Maaike etiketiyle uyumlu bir gömlek giydiği için ilk seçim gecesinden bu yana neredeyse tamamen Yeni Zelandalı tasarımcıları giydi. Ve sadece bir etiket değil: birçok. (Kısa bir liste Juliette Hogan, Kate Sylvester, Ingrid Starnes, Karen Walker, Jessica McCormack ve Ms. Wickstead’i içerir.) American Vogue için fotoğraf çekerken onları giydi; Meghan Markle onu British Vogue’un kapağı için seçtiğinde konuk editördü; ve Time Magazine’in kapağı için. The Late Show With Stephen Colbert’te parlak pembe bir Juliette Hogan takımı giymişti.
Ve 2018’de Buckingham Sarayı’ndaki İngiliz Milletler Topluluğu yemeğinde güç ve saygının simgesi olan geleneksel bir Maori Kahu Huruhuru tüy pelerini giyen ve Eylül’de Kraliçe’nin cenazesi için bir tüy çalma takan “Yeni Zelandalı tasarımcıları” olabildiğince geniş bir şekilde tanımladı. , Maori tasarımcısı Kiri Nathan’ın özel siparişi. (Ayrıca, Maori ruhani lideri Peygamber Tahupōtiki Wiremu Rātana’nın 150. doğum günü şerefine düzenlenen, ülkeye yaptığı son resmi adresinde tüy pelerin giymişti.)
Dünyanın büyük bir kısmının sadece fotoğraflarla tanık olduğu iki büyük uluslararası etkinlikteki temsil ve sembolizm kesin bir izlenim bırakıyor.
Belki de en unutulmazı, Avustralyalı bir silahlı kişinin Christchurch’teki iki camide 51 kişiyi öldürmesinin ardından Müslüman toplumla dayanışmasını göstermek için siyah bir başörtüsü takmasıydı.
Bayan Ardern, geçen Nisan ayında pandemi hafiflerken Avustralyalılara sınırları yeniden açtığında ve onları karşılamak için havaalanında göründüğünde, bir haber kuruluşuna yeşil ve altın rengi Avustralya’nın ulusal renkleri olduğu için bilerek yeşil bir elbise giydiğini söyledi. Buna güldü ama bu durumu daha az açıklayıcı yapmıyordu.
Veya etkili. Aslında, kıyafetleriyle dalga geçmek onun ticari markalarından biri haline geldi. 2018’de The New Yorker’a “The Late Show” programında görünürken iki çift Spanx giydiğini söyledi. 2020’de Instagram’da pembe bir ceketin yakın çekimini yayınladı ve “Kıyafet değiştirmeye en uzak olana kadar neden bebek bezi kremi sürdüğünü fark etmiyorsun?”
Kovid izolasyonunda kaldıktan sonra, “Nasılsa hala günlerdir giydiğim aynı kapüşonluyla akşamı bitiriyorum” başlıklı bir fotoğraf paylaştı.
Relatability 101 okuyan gelecekteki herhangi bir güç öğrencisi için okuması gerekli olmalıdır.
Uzun mavi bir elbise ve çıplak ayak üzerinde elektriklenmiş tohum kapsülleri gibi görünen parıldayan yüksek boyunlu bir pelerin giymiş ve Wellington’da düzenlenen yıllık uluslararası bir tasarım yarışması olan World of Wearable Art’ın açılış etkinliği için bir podyumda duruyordu. iki yıllık salgın ara. Marvel film evreninden uzaylı bir rahibe gibi görünüyordu ve sanki bu çok da önemli değilmiş gibi.
Tabii öyle değilse. Ve sadece önemli bir ekonomik sektörün yeniden açılmasına dikkat çektiği için değil (“Ne? Başbakan? Modelleme?”).
Bayan Ardern, uluslararası sahnede bir yönetici olarak pek çok şeyle tanınıyor olabilir, ancak gardırobuna nadiren bunlar arasında yer verildi. Örneğin, ülkesini Covid’den başarıyla geçirmesiyle biliniyordu; iki camiye ateş açan bir kitleyi ustalıkla idare ettiği için; “dost siyaseti” savunduğu için; 37 yaşında Yeni Zelanda’da şimdiye kadar seçilen en genç başbakanlardan biri olduğu için; ofiste bir bebeğin doğumu için; ve şimdi kendi isteğiyle istifa eden ender subaylardan biri olduğu için.
Ancak görev süresi boyunca, modanın siyasi bir araç olduğunu da her zaman anladı – gündemine hizmet etmek için o kadar kolay ve ustaca kullandı ki çoğu insan fark etmedi bile.
Deri ve kot pantolonuyla Finlandiya Başbakanı Sanna Marin ve çemberleri ve kırmızı rujuyla New York Milletvekili Alexandria Ocasio-Cortez de dahil olmak üzere onu siyasette yeni nesil kadınların ön saflarına yerleştirdi. daha önce gelen kadınların tekdüzeliğinden kaçınan. Buna Angela Merkel, Kamala Harris (şu anda bir takım koyu renk pantolon takımlarına sığınıyor), hatta papyonlu Margaret Thatcher gibi politikacılar da dahildir. Bunun yerine, imaj oluşturmayı bir yükten ziyade bir fırsat olarak gören kendi özel yönetim tarzlarını geliştirirler.
Görsel çağda, bunun herhangi bir resmi açıklama kadar iletişim stratejisinin bir parçası olduğunu ve “şahsen gelmenin” sadece kendinizi göstermekle ilgili olmadığını kabul eden biri.
Oldukça önemli bir değişim.
Ne de olsa, siyasetteki kadınlar onlarca yıldır giyimi cinsiyetin bayrağı olarak görerek, onları genellikle yüzeysel ve erkek meslektaşlarından daha az önemli olarak tasvir ederek savunmaya geçtiler. Çözüm, erkek üniformasını benimsemek ya da uyarlamaktı. “Asla kıyafetleri düşünmedikleri” sorulduğunda iddia etmek. Ve sonra her gün hemen hemen aynı şeyi giyin.
Ancak 2017’de göreve başladığından beri Bayan Ardern farklı bir yaklaşım benimsedi. Gardırobunu ona karşı silahlandırmak yerine kendi amaçları için silahlandıran biri. Modayı sadece yerel endüstriyi desteklemek ve pazarlamak için değil (bunu da yapmasına rağmen), aynı zamanda seçmenleriyle kişisel düzeyde bağlantı kurmak için bir sosyal yardım biçimi olarak kullandı.
Bayan Ardern’in pandeminin başlamasından bu yana İngiltere’ye yaptığı ilk seyahatte Boris Johnson’ı ziyaret ederken giydiği elbiseyle Londra’da yaşayan Yeni Zelanda doğumlu tasarımcı Emilia Wickstead, “Liderlik pozisyonlarındaki kadınların yaklaşılabilir olabileceğini kanıtladı” dedi. Ve bunu kısmen kıyafetleri aracılığıyla yaptı.
Bordo bir ceket ve Yeni Zelandalı Maaike etiketiyle uyumlu bir gömlek giydiği için ilk seçim gecesinden bu yana neredeyse tamamen Yeni Zelandalı tasarımcıları giydi. Ve sadece bir etiket değil: birçok. (Kısa bir liste Juliette Hogan, Kate Sylvester, Ingrid Starnes, Karen Walker, Jessica McCormack ve Ms. Wickstead’i içerir.) American Vogue için fotoğraf çekerken onları giydi; Meghan Markle onu British Vogue’un kapağı için seçtiğinde konuk editördü; ve Time Magazine’in kapağı için. The Late Show With Stephen Colbert’te parlak pembe bir Juliette Hogan takımı giymişti.
Ve 2018’de Buckingham Sarayı’ndaki İngiliz Milletler Topluluğu yemeğinde güç ve saygının simgesi olan geleneksel bir Maori Kahu Huruhuru tüy pelerini giyen ve Eylül’de Kraliçe’nin cenazesi için bir tüy çalma takan “Yeni Zelandalı tasarımcıları” olabildiğince geniş bir şekilde tanımladı. , Maori tasarımcısı Kiri Nathan’ın özel siparişi. (Ayrıca, Maori ruhani lideri Peygamber Tahupōtiki Wiremu Rātana’nın 150. doğum günü şerefine düzenlenen, ülkeye yaptığı son resmi adresinde tüy pelerin giymişti.)
Dünyanın büyük bir kısmının sadece fotoğraflarla tanık olduğu iki büyük uluslararası etkinlikteki temsil ve sembolizm kesin bir izlenim bırakıyor.
Belki de en unutulmazı, Avustralyalı bir silahlı kişinin Christchurch’teki iki camide 51 kişiyi öldürmesinin ardından Müslüman toplumla dayanışmasını göstermek için siyah bir başörtüsü takmasıydı.
Bayan Ardern, geçen Nisan ayında pandemi hafiflerken Avustralyalılara sınırları yeniden açtığında ve onları karşılamak için havaalanında göründüğünde, bir haber kuruluşuna yeşil ve altın rengi Avustralya’nın ulusal renkleri olduğu için bilerek yeşil bir elbise giydiğini söyledi. Buna güldü ama bu durumu daha az açıklayıcı yapmıyordu.
Veya etkili. Aslında, kıyafetleriyle dalga geçmek onun ticari markalarından biri haline geldi. 2018’de The New Yorker’a “The Late Show” programında görünürken iki çift Spanx giydiğini söyledi. 2020’de Instagram’da pembe bir ceketin yakın çekimini yayınladı ve “Kıyafet değiştirmeye en uzak olana kadar neden bebek bezi kremi sürdüğünü fark etmiyorsun?”
Kovid izolasyonunda kaldıktan sonra, “Nasılsa hala günlerdir giydiğim aynı kapüşonluyla akşamı bitiriyorum” başlıklı bir fotoğraf paylaştı.
Relatability 101 okuyan gelecekteki herhangi bir güç öğrencisi için okuması gerekli olmalıdır.