Soğuk bir pazartesi akşamında bile Cho Dang Gol'deki bekleme süresi bir saatten fazlaydı.
20'li yaşlarındaki kalabalıklar, kağıt fenerler ve müzik aletleriyle süslenmiş bir yemek odasındaki Soondubu jigae'nin taş kaselerinden buharın yükseldiği Manhattan'ın Kore Mahallesi'ndeki rahat restorandan dışarı akın etti. Birkaç umutlu müşteri, bir masanın müsait olup olmadığını görmek için sabırsızlıkla içeri baktı.
Birkaç blok ötede, geçen sonbaharda açılan daha gösterişli, daha modern bir restoran olan Hojokban'ın müşterileri, şapka gibi boş bir Shin Ramyun erişte kabı taşıyan bir tabak kızarmış pilavın fotoğraflarını hevesle çektiler. Çanak zaten TikTok'ta viral olmuştu.
Daha güneyde, iki Michelin yıldızlı Kore kaliteli yemek restoranı Atomix'in rezervasyonları önümüzdeki ay için tamamen doluydu. Peki ya yakınlardaki Kore-Fransız pastanesi Lysée'de imrenilen mısırlı kek? Öğle yemeğinden beri tükenmişti.
New York'taki Kore yemekleri hiç bu kadar ilginç, dinamik ve çeşitli olmamıştı. Ve bu restoranların dördünün ve diğer 17 restoranın da sahibi veya ortak sahibi olan tek bir şirket, bu yeniliğin çoğunu yaratıyor: El Konukseverliği.
Hand, Amerika'daki birçok Batılı olmayan restoranın hala uğraştığı şeyi başardı: dar bir kitleye odaklanırken geniş bir çekicilik kazanmak – bu durumda, Güney Kore'nin enerjisini örneklemeye istekli genç Koreliler ve Koreli Amerikalılar.
New York Magazine yazarı ve geçen yıl gıda haber bülteninde yazan E. Alex Jung, “İnsanların Kore yemeklerinden ne bekleyebileceğine dair Amerikanlaştırılmış bir fikri takip etmek yerine, Korelilerin Seul'de yediklerinin bir versiyonunu yapıyorlar” dedi. .
Garsonlardan bazıları zar zor İngilizce konuşuyor. Menülerdeki bazı yemekler yalnızca Korece olarak listelenmiştir. Bay Jung, “Koreli olmayanların ilgisini çekmeye çalışmıyorlar” dedi.
Ancak Koreli olmayanlar hâlâ ortaya çıkıyor. Şirketin geniş faaliyet yelpazesi, muazzam kültürel etkisi öyle bir fenomen haline gelen ve Hallyu adını taşıyan Güney Kore'deki sürekli gelişen, küreselleşmiş gıda biçimini yansıtıyor.
Doğrudan Seul'den ithal edilen bazı elle tutulan restoranlar, Samwoojung'daki bulgogi veya Okdongsik'teki iç açıcı gomtang çorbası gibi tek bir yemekte uzmanlaşmıştır. Atomix ve Atoboy gibi diğer restoranlar, Koreli Amerikalı şeflerle ortak çalışıyor veya Lysée veya Little Mad gibi Fransız tekniğinden etkileniyor. Bazıları Take31 gibi daha rahat ve kulüp benzeri. (Hand'in üç Japon restoranı bile var: Izakaya Mew, Nonono ve Hakata TonTon.)
Bay Jung, “Kore yemeklerinin ne olabileceğinin bir sınırı yok” dedi ve “onlar da bunu gösteriyor.”
Peki El'in tepesindeki “onlar” kim? Bunu çözmek biraz azim ve ikna gerektirdi.
Grubun yemek pişirme ortaklarının çoğu, Atomix ve Atoboy'un ortak sahibi olan Junghyun ve Ellia Park veya Lysée'den Eunji Lee dahil olmak üzere restoran endüstrisindeki tanınmış isimler olsa da, başrol oyuncuları Kihyun Lee ve Kyungrim Kim ilgi odağı olmaktan uzak durmayı tercih ediyor. İsimleri Hand web sitesinde yer almıyor. Bu makale için röportaj yapmayı birkaç kez reddettiler. 32 yaşındaki Bayan Kim, fotoğraf çekimini atlayıp atlayamayacağını sordu.
Kiro olarak bilinen ve web sitesinde yalnızca “kurucu” olarak tanımlanan 43 yaşındaki Bay Lee, “Övünmek istemedik” dedi. Bol kazakları tercih eden yumuşak dilli bir adam, konuşmayı kabul etmesinin nedenlerinden birinin, makaleyi Güney Kore'nin Incheon kentinde yaşayan annesine ve iki küçük çocuğuna gösterme fırsatının onu gururlandırması olduğunu söyledi.
Bay Lee ve şirketi, meslektaşları arasında zaten öncü sayılıyor.
Daha önce Koreatown Barbecue'yu işleten şef ve “Koreaworld” adlı yemek kitabının yazarı 34 yaşındaki Deuki Hong, “Bunlar Kore'deki Koreli şefler, New York City şefleri ve sadece Amerikalı şefler için bir ilham kaynağı ve etki oluşturuyor” dedi. restoran Baekjeong.
“New York'u kendi zevklerine göre şekillendiriyorlar” dedi.
Örneğin Atoboy ve Atomix defalarca eleştirmenlerin en iyi restoran listelerinde yer aldı. (Geçen yıl Atomix, Haber'ın “New York City'deki En İyi 100 Restoran” listesinde 2. sıradaydı.) Ancak iki restoranı işleten Bayan Park, kendisinin ve kocasının uzun süredir yatırımcı çekmede zorluk yaşadıklarını söyledi. Bay Lee ile tanışana kadar Kore yemeğine yönelik çağdaş vizyonları vardı. Onlarla ortaklık kurdu ve restoranlarına yatırım yaptı. (Parklar tutarı açıklamayı reddetti.)
Hand Hospitality'nin başarısı konumuyla da güçlendi. New York, yaklaşık 1,2 milyon Asya kökenli insana ve sayısız mutfağa yakından aşina olan bir yemek topluluğuna ev sahipliği yapmaktadır. Bugün Kore kültürünün ezici gücü kesinlikle yardımcı oluyor.
Ve şirketin etkisi kendi restoranlarının ötesine geçerek Manhattan'ın merkezindeki Charlie'deki Kore Güney restoranı C gibi yerlere kadar uzanıyor. Geçen yıl restoranın kurucu ortağı David JoonWoo Yun, Bay Lee'nin onu hem Kore mirasından hem de Atlanta köklerinden yararlanmaya teşvik ettiğini, mantar bibimbapının yanında tatlı çay servis ettiğini söyledi.
33 yaşındaki Bay Yun, Hand'in örneği nedeniyle, “Giderek daha fazla Koreli, mutfağı kendi geçmişleriyle daha benzersiz bir şeye dönüştürmeye çalışıyor.”
Bay Lee, 2011'de başladığında bu yaklaşımın riskli olduğunu söyledi. Güney Kore'nin Pyeongtaek kentindeki ABD Hava Kuvvetleri üssü yakınında restoran sahibi bir ailede büyüdü ve Moda Teknoloji Enstitüsü'ne katılmak için New York'a taşındı. Kendisi ve arkadaşları kalacak yer bulamadılar.
“Modaya uygun restoranlar yoktu” diye hatırlıyor. “K-Town'da eski, geleneksel yemekler her yerdeydi.”
Bay Lee, 300.000 dolarlık küçük işletme kredisiyle Take31'i Koreatown'un ana caddesinde açtı. Soju çeşitleri oldukça fazlaydı, garsonlar Koreli gençlerden oluşuyordu ve Bay Lee birkaç yıldır Japonya'da yaşadığı için menü Kore ve Japon yemekleri arasında değişiyordu. Sanatçı arkadaşları için sergiler düzenledi ve küçük ama sadık bir takipçi kitlesinin ilgisini çekti.
İnsanlar onu daha fazla müşteri çekmek için yemeği daha tatlı hale getirmeye teşvik etti. “Ama ben öyle düşünmüyorum” dedi. “Temel zevkimizin ne olduğunu göstermemiz gerektiğini düşünüyorum.”
Restoran işletmecisi Danny Meyer'in çok satan “Set the Table: The Transforming Power of Hospitality in Business” adlı kitabını okuyarak restoran işletmeciliği üzerine çalıştı. Bu onun kafasını karıştırdı. Neden birine misafirperver olmayı öğretmek gerekiyordu?
“Asyalılar için misafirperverlik doğal olarak gelir, doğuştan gelir” dedi. “Bu öğreneceğiniz veya geliştireceğiniz bir şey değil.”
İki yıl sonra Bay Lee, Izakaya Mew'i açtı ve ardından geleneksel Kore yemekleri sunan Her Name Is Han'ı açtı. Şirketin çeşitli alanlarını geliştirmek için ortakları Keisuke Oku, Alex Bosung Park ve Jinan Choi'yi işe aldı. Bayan Kim, 2016 yılında Her Name Is Han'a garson olarak katıldı ve 2022 yılında şirketin genel müdürü oldu.
Yakın zamana kadar dışarıdan bir yatırımcı biraz para sağladığında şirketin öncelikle Bay Lee'nin ilk kredisi ve bunun sonucunda yeni restoranlara akıttığı karlarla desteklendiğini söyledi.
Bay Lee, Her Name Is Han'ın açılışının bir dönüm noktası olduğunu söyledi. O zamana kadar Hand'in müşterilerinin çoğu Koreliydi. Onun Adı Han'ın müdavimleri olan Koreli olmayanları da bu insanlar getirmeye başladı.
Hand'in yaklaşımı o zamandan bu yana aşağı yukarı aynı kaldı. Bayan Kim, “Genellikle etrafta restoran açtığımız yiyecekler çocukluğumuzdan geliyor” dedi. “Çalışanlarımızın çoğu Kore'den, hatta Japonya'dan gelen göçmenler. Asya'ya çok odaklanmış durumdayız.”
Bay Lee, New York'ta işe yarayacak restoranlar bulmak için düzenli olarak Güney Kore'yi ziyaret ediyor. Hand genellikle sadece yiyecekleri değil, aynı zamanda Seul'deki bazı restoranların minimalist ve bazen brütalist veya endüstriyel tasarım tarzlarını da getiriyor. (Şirket, Koreli Amerikalı tasarımcı Junho Choi ile işbirliği yapıyor.)
Bay Lee'nin içgüdüleri genellikle doğrudur. Gomtang konusunda uzmanlaşmış dar bir çorba tezgahı olan Okdongsik, öğle yemeğinde düzenli olarak uzun kuyruklar çiziyor. Başarı, bu yıl Tokyo ve Honolulu'daki lokasyonların açılmasına yol açtı.
Bir mekanın hedef kitlesi bulunamaması durumunda şirket orayı başka bir restorana dönüştürebilir. Küçük restoran Palpal, sadece bir yıl sonra 2023'te kapandıktan sonra Hojokban olarak yeniden doğdu. Menüler insanları geri çekmek için sürekli değişiyor.
Geçtiğimiz akşam Take31'de yemek yiyen risk sermayedarı Hung Nguyen (26), “Aslında modern zamanlara ayak uyduruyorlar” dedi. Burada bal peteğine benzeyen bir tatlı olan dalgona gibi Kore'nin en yeni yemek trendlerinin çoğu yer alıyor. ve mala -Baharat. “Parazit çıktığında Jjapaguri'yi tanıttılar.”
Bu yenilikler herkesin zevkine göre değil.
Seul Salonu'nda yemek yiyen 31 yaşındaki hukuk danışmanı Wook Bae, “Koreli büyüklerimi buraya getirsem 'Yemekleri ne yaptılar?' diye soracaklarını düşünüyorum” dedi. Restoran, baharatlı kalamarlı risotto ve gül tteokbokki gibi yemeklerin, kremalı gochujang soslu peynir kaplı pirinç keklerinin yer aldığı, Hand'in sool jib veya içki işletmesinin üst düzey versiyonudur.
Hand, daha genç bir müşteri kitlesini tercih ederek, BTS'in bilinen bir isim haline gelmesinden çok önce Koreatown'u ziyaret eden yaşlı çalışanlarını ve misafirlerini de yabancılaştırıyor olabilir. Cho Dang Gol'de, Hand'in 2016'da restoranı satın almasından önce işe başlayan 50'li yaşlarındaki bir garson, genç müşterilerin ilgisini çekmek için bazı yemeklerin tatlandırıldığını ve işinden korktuğunu söyledi.
Korece “Genç çalışanlara yöneliyorlar” dedi. (Kaçışını hızlandıracağından korktuğu için adını vermedi.) “Gidecek hiçbir yerim yok. İngilizce konuşamıyorum.”
Restoranın genel müdürü 39 yaşındaki Aiden Min, Hand'in tarifleri değiştirmediğini ve kıdemli sunucuları işten çıkarma planının olmadığını söyledi. Bunların restoranın cazibesinin bir parçası olduğunu ve misafirlere annelerini ve teyzelerini hatırlattığını söyledi.
Yine de 20'li ve 30'lu yaşlarındaki insanların her gece Kore Mahallesi'ne akın ettiğini, ister akşam yemeği, ister karaoke, ister H Mart gezisi için olsun, fark etmemek zor.
Bay Lee, Koreatown'daki genel merkezi ve restoranlarının çoğunu elle inşa etti. Buna Hand'in mahalleyi iyi yemek için bir destinasyon haline getirme amaçlı bir oyun olarak Nisan ayında açacağı Joo Ok da dahildir.
“K-Kasabasını kim inşa ettiyse harikadır” dedi. “Manhattan'ın kalbinde, Empire State Binası'nın hemen yanında.”
Ona göre Koreatown, Kore mutfağının ve kültürünün evrimini temsil ediyor; bir zamanlar izole edilmiş olan bu yer, artık evrenin merkezi gibi hissedilebiliyor.
Hannah Ahn bu makalenin Korece çevirisine katkıda bulunmuştur.
20'li yaşlarındaki kalabalıklar, kağıt fenerler ve müzik aletleriyle süslenmiş bir yemek odasındaki Soondubu jigae'nin taş kaselerinden buharın yükseldiği Manhattan'ın Kore Mahallesi'ndeki rahat restorandan dışarı akın etti. Birkaç umutlu müşteri, bir masanın müsait olup olmadığını görmek için sabırsızlıkla içeri baktı.
Birkaç blok ötede, geçen sonbaharda açılan daha gösterişli, daha modern bir restoran olan Hojokban'ın müşterileri, şapka gibi boş bir Shin Ramyun erişte kabı taşıyan bir tabak kızarmış pilavın fotoğraflarını hevesle çektiler. Çanak zaten TikTok'ta viral olmuştu.
Daha güneyde, iki Michelin yıldızlı Kore kaliteli yemek restoranı Atomix'in rezervasyonları önümüzdeki ay için tamamen doluydu. Peki ya yakınlardaki Kore-Fransız pastanesi Lysée'de imrenilen mısırlı kek? Öğle yemeğinden beri tükenmişti.
New York'taki Kore yemekleri hiç bu kadar ilginç, dinamik ve çeşitli olmamıştı. Ve bu restoranların dördünün ve diğer 17 restoranın da sahibi veya ortak sahibi olan tek bir şirket, bu yeniliğin çoğunu yaratıyor: El Konukseverliği.
Hand, Amerika'daki birçok Batılı olmayan restoranın hala uğraştığı şeyi başardı: dar bir kitleye odaklanırken geniş bir çekicilik kazanmak – bu durumda, Güney Kore'nin enerjisini örneklemeye istekli genç Koreliler ve Koreli Amerikalılar.
New York Magazine yazarı ve geçen yıl gıda haber bülteninde yazan E. Alex Jung, “İnsanların Kore yemeklerinden ne bekleyebileceğine dair Amerikanlaştırılmış bir fikri takip etmek yerine, Korelilerin Seul'de yediklerinin bir versiyonunu yapıyorlar” dedi. .
Garsonlardan bazıları zar zor İngilizce konuşuyor. Menülerdeki bazı yemekler yalnızca Korece olarak listelenmiştir. Bay Jung, “Koreli olmayanların ilgisini çekmeye çalışmıyorlar” dedi.
Ancak Koreli olmayanlar hâlâ ortaya çıkıyor. Şirketin geniş faaliyet yelpazesi, muazzam kültürel etkisi öyle bir fenomen haline gelen ve Hallyu adını taşıyan Güney Kore'deki sürekli gelişen, küreselleşmiş gıda biçimini yansıtıyor.
Doğrudan Seul'den ithal edilen bazı elle tutulan restoranlar, Samwoojung'daki bulgogi veya Okdongsik'teki iç açıcı gomtang çorbası gibi tek bir yemekte uzmanlaşmıştır. Atomix ve Atoboy gibi diğer restoranlar, Koreli Amerikalı şeflerle ortak çalışıyor veya Lysée veya Little Mad gibi Fransız tekniğinden etkileniyor. Bazıları Take31 gibi daha rahat ve kulüp benzeri. (Hand'in üç Japon restoranı bile var: Izakaya Mew, Nonono ve Hakata TonTon.)
Bay Jung, “Kore yemeklerinin ne olabileceğinin bir sınırı yok” dedi ve “onlar da bunu gösteriyor.”
Peki El'in tepesindeki “onlar” kim? Bunu çözmek biraz azim ve ikna gerektirdi.
Grubun yemek pişirme ortaklarının çoğu, Atomix ve Atoboy'un ortak sahibi olan Junghyun ve Ellia Park veya Lysée'den Eunji Lee dahil olmak üzere restoran endüstrisindeki tanınmış isimler olsa da, başrol oyuncuları Kihyun Lee ve Kyungrim Kim ilgi odağı olmaktan uzak durmayı tercih ediyor. İsimleri Hand web sitesinde yer almıyor. Bu makale için röportaj yapmayı birkaç kez reddettiler. 32 yaşındaki Bayan Kim, fotoğraf çekimini atlayıp atlayamayacağını sordu.
Kiro olarak bilinen ve web sitesinde yalnızca “kurucu” olarak tanımlanan 43 yaşındaki Bay Lee, “Övünmek istemedik” dedi. Bol kazakları tercih eden yumuşak dilli bir adam, konuşmayı kabul etmesinin nedenlerinden birinin, makaleyi Güney Kore'nin Incheon kentinde yaşayan annesine ve iki küçük çocuğuna gösterme fırsatının onu gururlandırması olduğunu söyledi.
Bay Lee ve şirketi, meslektaşları arasında zaten öncü sayılıyor.
Daha önce Koreatown Barbecue'yu işleten şef ve “Koreaworld” adlı yemek kitabının yazarı 34 yaşındaki Deuki Hong, “Bunlar Kore'deki Koreli şefler, New York City şefleri ve sadece Amerikalı şefler için bir ilham kaynağı ve etki oluşturuyor” dedi. restoran Baekjeong.
“New York'u kendi zevklerine göre şekillendiriyorlar” dedi.
Örneğin Atoboy ve Atomix defalarca eleştirmenlerin en iyi restoran listelerinde yer aldı. (Geçen yıl Atomix, Haber'ın “New York City'deki En İyi 100 Restoran” listesinde 2. sıradaydı.) Ancak iki restoranı işleten Bayan Park, kendisinin ve kocasının uzun süredir yatırımcı çekmede zorluk yaşadıklarını söyledi. Bay Lee ile tanışana kadar Kore yemeğine yönelik çağdaş vizyonları vardı. Onlarla ortaklık kurdu ve restoranlarına yatırım yaptı. (Parklar tutarı açıklamayı reddetti.)
Hand Hospitality'nin başarısı konumuyla da güçlendi. New York, yaklaşık 1,2 milyon Asya kökenli insana ve sayısız mutfağa yakından aşina olan bir yemek topluluğuna ev sahipliği yapmaktadır. Bugün Kore kültürünün ezici gücü kesinlikle yardımcı oluyor.
Ve şirketin etkisi kendi restoranlarının ötesine geçerek Manhattan'ın merkezindeki Charlie'deki Kore Güney restoranı C gibi yerlere kadar uzanıyor. Geçen yıl restoranın kurucu ortağı David JoonWoo Yun, Bay Lee'nin onu hem Kore mirasından hem de Atlanta köklerinden yararlanmaya teşvik ettiğini, mantar bibimbapının yanında tatlı çay servis ettiğini söyledi.
33 yaşındaki Bay Yun, Hand'in örneği nedeniyle, “Giderek daha fazla Koreli, mutfağı kendi geçmişleriyle daha benzersiz bir şeye dönüştürmeye çalışıyor.”
Bay Lee, 2011'de başladığında bu yaklaşımın riskli olduğunu söyledi. Güney Kore'nin Pyeongtaek kentindeki ABD Hava Kuvvetleri üssü yakınında restoran sahibi bir ailede büyüdü ve Moda Teknoloji Enstitüsü'ne katılmak için New York'a taşındı. Kendisi ve arkadaşları kalacak yer bulamadılar.
“Modaya uygun restoranlar yoktu” diye hatırlıyor. “K-Town'da eski, geleneksel yemekler her yerdeydi.”
Bay Lee, 300.000 dolarlık küçük işletme kredisiyle Take31'i Koreatown'un ana caddesinde açtı. Soju çeşitleri oldukça fazlaydı, garsonlar Koreli gençlerden oluşuyordu ve Bay Lee birkaç yıldır Japonya'da yaşadığı için menü Kore ve Japon yemekleri arasında değişiyordu. Sanatçı arkadaşları için sergiler düzenledi ve küçük ama sadık bir takipçi kitlesinin ilgisini çekti.
İnsanlar onu daha fazla müşteri çekmek için yemeği daha tatlı hale getirmeye teşvik etti. “Ama ben öyle düşünmüyorum” dedi. “Temel zevkimizin ne olduğunu göstermemiz gerektiğini düşünüyorum.”
Restoran işletmecisi Danny Meyer'in çok satan “Set the Table: The Transforming Power of Hospitality in Business” adlı kitabını okuyarak restoran işletmeciliği üzerine çalıştı. Bu onun kafasını karıştırdı. Neden birine misafirperver olmayı öğretmek gerekiyordu?
“Asyalılar için misafirperverlik doğal olarak gelir, doğuştan gelir” dedi. “Bu öğreneceğiniz veya geliştireceğiniz bir şey değil.”
İki yıl sonra Bay Lee, Izakaya Mew'i açtı ve ardından geleneksel Kore yemekleri sunan Her Name Is Han'ı açtı. Şirketin çeşitli alanlarını geliştirmek için ortakları Keisuke Oku, Alex Bosung Park ve Jinan Choi'yi işe aldı. Bayan Kim, 2016 yılında Her Name Is Han'a garson olarak katıldı ve 2022 yılında şirketin genel müdürü oldu.
Yakın zamana kadar dışarıdan bir yatırımcı biraz para sağladığında şirketin öncelikle Bay Lee'nin ilk kredisi ve bunun sonucunda yeni restoranlara akıttığı karlarla desteklendiğini söyledi.
Bay Lee, Her Name Is Han'ın açılışının bir dönüm noktası olduğunu söyledi. O zamana kadar Hand'in müşterilerinin çoğu Koreliydi. Onun Adı Han'ın müdavimleri olan Koreli olmayanları da bu insanlar getirmeye başladı.
Hand'in yaklaşımı o zamandan bu yana aşağı yukarı aynı kaldı. Bayan Kim, “Genellikle etrafta restoran açtığımız yiyecekler çocukluğumuzdan geliyor” dedi. “Çalışanlarımızın çoğu Kore'den, hatta Japonya'dan gelen göçmenler. Asya'ya çok odaklanmış durumdayız.”
Bay Lee, New York'ta işe yarayacak restoranlar bulmak için düzenli olarak Güney Kore'yi ziyaret ediyor. Hand genellikle sadece yiyecekleri değil, aynı zamanda Seul'deki bazı restoranların minimalist ve bazen brütalist veya endüstriyel tasarım tarzlarını da getiriyor. (Şirket, Koreli Amerikalı tasarımcı Junho Choi ile işbirliği yapıyor.)
Bay Lee'nin içgüdüleri genellikle doğrudur. Gomtang konusunda uzmanlaşmış dar bir çorba tezgahı olan Okdongsik, öğle yemeğinde düzenli olarak uzun kuyruklar çiziyor. Başarı, bu yıl Tokyo ve Honolulu'daki lokasyonların açılmasına yol açtı.
Bir mekanın hedef kitlesi bulunamaması durumunda şirket orayı başka bir restorana dönüştürebilir. Küçük restoran Palpal, sadece bir yıl sonra 2023'te kapandıktan sonra Hojokban olarak yeniden doğdu. Menüler insanları geri çekmek için sürekli değişiyor.
Geçtiğimiz akşam Take31'de yemek yiyen risk sermayedarı Hung Nguyen (26), “Aslında modern zamanlara ayak uyduruyorlar” dedi. Burada bal peteğine benzeyen bir tatlı olan dalgona gibi Kore'nin en yeni yemek trendlerinin çoğu yer alıyor. ve mala -Baharat. “Parazit çıktığında Jjapaguri'yi tanıttılar.”
Bu yenilikler herkesin zevkine göre değil.
Seul Salonu'nda yemek yiyen 31 yaşındaki hukuk danışmanı Wook Bae, “Koreli büyüklerimi buraya getirsem 'Yemekleri ne yaptılar?' diye soracaklarını düşünüyorum” dedi. Restoran, baharatlı kalamarlı risotto ve gül tteokbokki gibi yemeklerin, kremalı gochujang soslu peynir kaplı pirinç keklerinin yer aldığı, Hand'in sool jib veya içki işletmesinin üst düzey versiyonudur.
Hand, daha genç bir müşteri kitlesini tercih ederek, BTS'in bilinen bir isim haline gelmesinden çok önce Koreatown'u ziyaret eden yaşlı çalışanlarını ve misafirlerini de yabancılaştırıyor olabilir. Cho Dang Gol'de, Hand'in 2016'da restoranı satın almasından önce işe başlayan 50'li yaşlarındaki bir garson, genç müşterilerin ilgisini çekmek için bazı yemeklerin tatlandırıldığını ve işinden korktuğunu söyledi.
Korece “Genç çalışanlara yöneliyorlar” dedi. (Kaçışını hızlandıracağından korktuğu için adını vermedi.) “Gidecek hiçbir yerim yok. İngilizce konuşamıyorum.”
Restoranın genel müdürü 39 yaşındaki Aiden Min, Hand'in tarifleri değiştirmediğini ve kıdemli sunucuları işten çıkarma planının olmadığını söyledi. Bunların restoranın cazibesinin bir parçası olduğunu ve misafirlere annelerini ve teyzelerini hatırlattığını söyledi.
Yine de 20'li ve 30'lu yaşlarındaki insanların her gece Kore Mahallesi'ne akın ettiğini, ister akşam yemeği, ister karaoke, ister H Mart gezisi için olsun, fark etmemek zor.
Bay Lee, Koreatown'daki genel merkezi ve restoranlarının çoğunu elle inşa etti. Buna Hand'in mahalleyi iyi yemek için bir destinasyon haline getirme amaçlı bir oyun olarak Nisan ayında açacağı Joo Ok da dahildir.
“K-Kasabasını kim inşa ettiyse harikadır” dedi. “Manhattan'ın kalbinde, Empire State Binası'nın hemen yanında.”
Ona göre Koreatown, Kore mutfağının ve kültürünün evrimini temsil ediyor; bir zamanlar izole edilmiş olan bu yer, artık evrenin merkezi gibi hissedilebiliyor.
Hannah Ahn bu makalenin Korece çevirisine katkıda bulunmuştur.