Kore gençlik yurdu bir zamanlar sorgulama ve işkence yeriydi

UyduYayini

Global Mod
Global Mod
Merkez Seul hosteli şiddetle tavsiye edilir. Odalar, bütçesi kısıtlı K-pop hayranları ve tatildeyken bol alana ihtiyaç duyan aileler için yeterince derli toplu ve uygun fiyatlı. Şehrin kalbindeki doğal yeşil dağ zirvesi Namsan’ın eteğinde yer almaktadır. Panoramik şehir manzaralı bir çatı terası bile var.

Sadece bodruma inmeye çalışmayın.

Kıvrımlı yolları ve ilkbaharda açan kiraz çiçekleriyle Namsan, uzun süredir Seul’ün en gözde turistik yerlerinden biri olmuştur. Ancak çok da uzun olmayan bir süre önce, “Namsan’a gitmek” başka bir anlama geliyordu, uğursuz bir şey.

Bu ifade tipik olarak Güney Kore’nin savaş sonrası otoriter yıllarında demokrasi yanlısı protestocuları Kore istihbarat karargahına götürmek ve onları sorgulamak için bir örtmece olarak kullanıldı. İşkence çok yaygındı ve favori yerlerden biri, bir zamanlar KCIA’yı barındıran Seul Belediye Gençlik Yurdu’nun bodrum katıydı.

Bina şimdi ülkenin geçmiş ve bugünle olan karmaşık ilişkisinin bir sembolü olarak duruyor, ancak utanç verici itibarı, öğleden sonrasını lobide dolaşarak, resepsiyondan plaj havlusu isteyerek ve neşeli grup fotoğrafları çekerek geçiren konuklar tarafından zar zor fark edilmiş gibi görünüyordu.


Pansiyona giden hoş, gölgeli yol, Kore tarihine ince, kolayca gözden kaçan selamlarla kaplıdır. Yerdeki küçük bir levhaya, 1945’te sona eren Kore Yarımadası’ndaki Japon işgali sırasında Kore’nin Japon Mukim Generalinin yaşadığı yakınlardaki yere atıfta bulunan “Ulusal Aşağılanma İşareti” sözleriyle oyulmuştur.


Ayrıca yakınlarda, başka bir KCIA işkence tesisi olan Altıncı Büro Binası da bulunmaktadır. Kendine özgü kırmızı cephesi olan bu bina, ziyaretçilerin tepelerinde tehditkar sesler çalarken gezebilecekleri bir sorgulama sığınağının kopyasına sahiptir.

Korece’de altı sayısı, et için başka bir kelime olan yuk olarak telaffuz edilir. Pansiyonun eski müdürü Yang Seung-phil, “İnsanların et gibi kesilmek üzere Altıncı Büro’ya götürüldüğü söyleniyor” dedi.

Kore Savaşı sırasında Güney Kore adeta yerle bir edildi ve eski bir Kore atasözü olan hendekten yükselen bir ejderha gibi yeni bir ulus doğdu. Neyin kaldığını ve neyin çürüdüğünü ya da yok edildiğini ya da yeniden canlandırıldığını gözlemlemek, ülkenin ulusal kimliğini anlamak için bir egzersizdir.


“Hikaye sözsüz değil; Altıncı Büro Binası anıtı için bir broşür, ancak hakkında konuşulmadığı zaman sessiz kalır” diyor.


Seul’de, hükümdarları Kore’yi 14. yüzyıldan ülkenin bir Japon himayesi haline geldiği 20. yüzyılın başlarına kadar yöneten Joseon Hanedanlığı’ndan kalma özenle korunmuş kalıntıların üzerinde parıldayan gökdelenler yükselir. Japonya, İkinci Dünya Savaşı’nın sonunda Müttefiklere teslim olana kadar işgal otuz yıldan fazla sürdü.

Kore daha sonra kuzeydeki komünistler ile güneydeki Birleşmiş Milletler destekli güçler arasındaki bir iç savaşla sarsıldı. Şiddet yarımadayı ikiye böldü.

Güneyde, Kore Savaşı sırasında yakılan ve bombalanan ulusal anıtlar, ulusal gururun sembolleri olarak hassasiyet ve özgünlükle yeniden inşa edildi. Ancak 1990’ların sonlarında, Güney Kore’de Japon sömürge yönetiminin kalıntıları kasıtlı olarak yok ediliyordu.


Ancak, bir zamanlar koridorlarda çığlıkların yankılandığı KCIA genel merkezinin ayakta durmasına izin verildi. Bazıları bunu ülkenin otokrasiyle flörtünün gerekli bir hatırlatıcısı olarak görüyor, diğerleri ise bunun birçok kişinin unutmayı tercih edeceği acı bir bölüm olduğunu söylüyor.

1985 yılında Kang Yong-joo, 20’li yaşlarının başında tıp okurken Namsan’da komünizm yanlısı materyaller yaymakla suçlandı ve işkence gördü. KCIA’dan sağ kurtulan birçok kişinin travma sonrası stresten ve bastırılmış anılardan muzdarip olduğunu söyledi. Dağı nadiren ziyaret eden Bay Kang, kurbanların “Namsan’ı gördüklerinde midelerinin bulandığını” söyledi.


Bir zamanlar Güney Kore’deki en güçlü kurum olan KCIA, Güney Koreli diktatör Park Chung-hee liderliğindeki başarılı bir darbenin ardından 1961’de ABD hükümetinin yardımıyla kuruldu. Bir Dışişleri Bakanlığı yetkilisi bir keresinde teşkilatı “Gestapo ve Sovyet KGB’nin bir bileşimi” olarak tanımlamıştı. Uygulamaları arasında gasp, Amerikalı milletvekillerine lobi yapmak ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Koreli göçmenlerin gözünü korkutmak da vardı.

Namsan’ın genel merkezi 1973’te kuruldu. Aynı yıl, Seul Ulusal Üniversitesi’nde hukuk profesörü olan Choe Jong-gil, sorgu sırasında işkence edilerek öldürüldü. Bazı tarihçiler, bu sitede öldürülen ilk kurban olduğunu varsayıyorlar. Sağcı hükümet, bir pencereden atlayarak kendi ölümüne neden olduğunu iddia etti.


Tarihçi ve Korea’s Place In the Sun kitabının yazarı Bruce Cumings, “Namsan örneğinde, geçmiş ve bugünün etkileşimi gerçekten biraz gelişigüzel,” dedi. “Sömürge dönemindeki en büyük Japon Şinto tapınağı Namsan’daydı. 1945’te kurtarılmasının hemen ardından yıkıldı.”

Onun yerine Kore hükümeti, 1909’da Japonya Başbakanı Ito Hirobumi’ye suikast düzenleyen Koreli milliyetçi An Jung-geun’un büyük bir heykelini dikti. Cumings, “Yani bir Japon sembolünü Kore’nin Japonlara karşı direnişinin en büyük sembollerinden biriyle değiştirdiniz” dedi.


KCIA, Güney Kore demokrasi yanlısı hareketinden sonra bir dizi değişikliğe uğradı ve şimdi Ulusal İstihbarat Servisi olarak adlandırılıyor.

Hostelde personel, konukları gülümseyerek karşılamaktan mutluluk duyar ve çıplak duvarlı ve ranzalı sade odalar, bir zamanlar aynı mahallelerin başına bela olan acıyı hayal etmeyi zorlaştırır. Neyse ki, çoğu ziyaretçi tarihten habersizdir.


Pansiyonun sahibi olan ve kar amacı gütmeyen bir kuruluşla ortaklaşa işleten yerel yönetim, 2006 yılından beri binayı gençler için sıcak bir yer haline getirmek için çabalıyor. Pandemi döneminde bina tedavi merkezine dönüştürüldü. Daha yakın zamanlarda, turistler Seul’e akın ettikçe odaları güncellemek için yenileme çalışmaları yapıldı.

Bodrum şu anda Seul Acil Durum Operasyon Merkezi tarafından işletiliyor ve kesinlikle sivillere yasak.


Seul’deki Sungkonghoe Üniversitesi’nde tarih profesörü olan Han Hong-gu, pansiyonun Güney Kore’nin demokratikleşmesine adanmış bir müzeye dönüştürülmesini istediğini söyledi. Seul belediye hükümeti 2009 yılında Namsan’daki eski KCIA binalarını yıkmayı düşünürken, 63 yaşındaki Bay Han, plana karşı bir kampanya düzenledi.

Tarihin sonraki nesillere öğretilmesi için bazı binaların korunması gerekiyor” dedi. “Karanlık tarihi olan bir yer korunmalı.”


Pansiyonun girişine yakın, sıradan bir posta kutusu sizi insan hakları hakkında mektuplar yazmaya davet ediyor. Pansiyonda kar amacı gütmeyen kuruluşun başkanı olarak çalışan Hwang Eui-sun, posta kutusunun bugünlerde gerçek bir işlevi olmadığını, ancak “demokrasiye giden yolu hatırlamanın bir sembolü” olarak hizmet ettiğini söyledi.

Etrafında örümcek ağları toplanmış.


Jin Yu Young Ve Choe Sang Hun Seul’den raporlamaya katkıda bulundu.
 
Üst